אינסטלציה סניטרית

אינסטלציה סניטרית

המונח "אינסטלציה סניטרית" כולל בתוכו לא מעט פעולות, שיחד יוצרות מערכת סניטרית שלמה הנדרשת למקום. למשל: התקנה של שירותים, כיורים, אמבטיות, טיפול וגם תחזוקה של צנרת הדירה ושל צנרת המבנה כולו ושילוב נכון של הכלים הסניטריים הנדרשים למקום, על מנת שאלה ישרתו כהלכה את השוהים והמשתמשים בו.

האינסטלציה הסניטרית מהווה חלק חשוב ומרכזי מאד בכל מבנה ועליה לתפקד כראוי. תכנונה באופן הנכון, תוך התייחסות למערכת הביוב והמים, למשל, כמו גם למערכות אחרות שחשובות לא פחות, יבטיח התנהלות תקינה ובעיקר יעזור למנוע תקלות לא נעימות ונזקים קשים.

מי מציע שירותי ייעוץ ותכנון אינסטלציה סניטרית ומתי יש להיעזר בכך?

תכנון וייעוץ בנושא אינסטלציה סניטרית מצריך התייחסות לפרמטרים רבים ועבודה בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע אחרים, כמו קבלנים וגם אדריכל, האחראי על תכנון המבנה כולו. במסגרת התכנון עצמו, המתמקד באינסטלציה הסניטרית, ישנה התייחסות לכל המערכות הרלוונטיות לכך, לרבות בורות שאיבה, תשתיות הביוב והמים (הן מחוץ למבנה והן בתוכו), מאגרי המים ועוד.

מכיוון שמדובר בעבודה מורכבת מאד המצריכה מקצועיות ברמה גבוהה, נדרש סיועו של איש מקצוע מיומן ומנוסה מאד, שברשותו כל הידע הנדרש כדי לבצע את העבודה כהלכה. יועץ אינסטלציה סניטרית הינו מהנדס בהכשרתו וברשותו כל הכלים וגם הידע כדי לבצע את עבודתו כהלכה.

כאשר מגיע לידיו פרויקט בנייה כלשהו, בין אם מדובר במבנה פרטי ובין אם במבנה מסחרי או תעשייתי, עליו לקחת בחשבון את הצרכים הנקודתיים של אותו המקום, את קהל היעד וגם את תנאי השטח שלעיתים מכתיבים לא מעט.

מעבר לכך, עליו להתייחס גם למערכות האחרות שבמבנה, כולל מערכות המים לכל סוגיהן וכן למערכות נוספות, שתוספות, לעיתים, לא מעט מקום בחלליו השונים של המבנה. על כל המערכות הללו לעבוד בסנכרון מלא ועל כל האלמנטים באותם חדרים להשתלב בהצלחה זה עם זה וליצור הרמוניה, הן מבחינה עיצובית אסתטית והן בכל הקשור לאופי השימוש.

מה כולל תהליך העבודה של יועץ האינסטלציה הסניטרית?

תהליך עבודתו של יועץ אינסטלציה סניטרית מתחיל, פעמים רבות, בשטח עצמו היכן שצפוי להיבנות אותו מבנה. הוא כולל עבודה צמודה עם יועצים אחרים וגם עם אדריכלים על מנת למצוא את פתרונות האינסטלציה האידיאליים למקום, וכל זאת תוך עמידה בכל הדרישות והתקנים הנדרשים. בשלביו הראשונים של תכנון הפרויקט, לומד היועץ לעומק את המאפיינים שלו, את הצרכים שלו וכן מתייחס לתשתיות הקיימות ולמצב בשטח.

רק לאחר מכן הוא עובר לשלב התכנון והייעוץ, תוך הגדרת הדרישות והעברת ההנחיות הרלוונטיות לצורך עדכון התכניות שבוצעו על ידי האדריכל. בשלב הבא, עם קבלת התכנית המעודכנת, מכין היועץ נספח סניטרי לצורך קבלת היתרי הבנייה שבהם יש צורך כדי להוציא את הפרויקט אל הפועל וכל האישורים האחרים.

בשלב הבא עובד היועץ על תכנית עבודה מפורטת, הכוללת את תכנון כול המערכות הנדרשות לביצוע הפרויקט, רישום האלמנטים שבהם יש צורך, כולל כתב כמויות וגם אומדן עלויות, ורק לאחר מכן, כאשר העבודה יוצאת אל הפועל מספק היועץ גם שירותי פיקוח, כדי להבטיח הטמעה נכונה ומוצלחת של כל האלמנטים הקשורים לאינסטלציה הסניטרית.

בחברת סלע נהרי מבטיחים לכם מענה מקצועי ומיומן מאד, הניתן לכם על ידי מהנדסים מנוסים, שישמחו לספק לכם את שירותי הייעוץ, התכנון וגם הפיקוח במסגרת העבודה על מערכות המים למיניהן, לרבות אינסטלציה סניטרית, וכן מערכות אחרות, הנדרשות אף הן באותו המבנה. כל זאת, תוך שיתוף פעולה מלא עם שאר בעלי המקצוע, הלוקחים אף הם חלק מאותו פרויקט, ובהתאם לכל התקנים הנדרשים.