יועץ מיזוג אוויר

יועץ מיזוג אוויר

מערכות מיזוג האוויר לוקחות חלק חשוב ומרכזי מאד בכל מקום כמעט והן מגיעות במגוון של דגמים, צורות וגם גדלים. נמצא אותן בבתים פרטיים, בבתי מלון, במבני ציבור למיניהם, במשרדים, בבתי חולים, במפעלים, בבתי מסחר ובחנויות למיניהן, בחדרים נקיים וגם במעבדות המצריכות תנאים מיוחדים ומורכבים מאד.

תכנון נכון של מערכות אלו יכול לעשות את כל ההבדל בין חללים שמשרתים אותנו נכונה לבין כאלה שלא. בין חלל שהוא נעים וממוזג בדיוק במידה הנכונה לבין כזה שפחות נוח לנו בו.

כדי שאלו תשתלבנה כהלכה באותם המקומות ותפעלנה בסנכרון מוצלח יחד עם המערכות האחרות, נדרש סיועו של יועץ מיזוג אוויר, מהנדס בהכשרתו, המבצע את תכנונן של מערכות מיזוג האוויר בחללים השונים שבאותו המבנה, תוך התייחסות לכל הקריטריונים והצרכים הקיימים המאפשרים זאת. עבודת ייעוץ ותכנון מקצועית תבטיח, בסופו של דבר, את כל האישורים לביצוע ההטמעה בפועל, כמו גם לבנייתו של המבנה כולו.

מדוע כדאי וחשוב מאד לפנות לשירותיו של יועץ מיזוג אוויר מקצועי ומנוסה?

אם יש לכם עסק בתחום כלשהו או אולי אתם אחראיים על בניית מבנה מורכב, הכולל כמה דירות ומספר גדול של חדרים, יועץ מיזוג אוויר הוא האדם המתאים להיעזר בו. כאשר מדובר בכמה חללים, חשוב לספק לשוהים בהם את האווירה הנעימה ובעיקר את התנאים הנכונים ולעשות זאת, בין היתר, באמצעות פתרונות מתאימים של מיזוג אוויר.

במדינה חמה כל כך כמו ישראל, בה מספר הימים השמשיים עולה על אלה שפחות, חשוב להתקין בכל מקום מערכת של מיזוג אוויר ולוודא שזו מותאמת אל הצרכים וגם אל התנאים הקיימים.

יחד עם זאת, לא תמיד מערכת פשוטה היא הפתרון הנכון ולא תמיד התקנה של מזגן אחד היא הדרך להתמודד עם אתגרי החום והקור. ולכן, יש צורך, במקרים אלה, בסיוע של איש מקצוע – יועץ מיזוג אוויר, כדי להבטיח התאמה נכונה של המערכת וגם הטמעה מוצלחת שלה במקום.

מה תפקידו של היועץ?

בעידן שבו הטכנולוגיות, ובכל תחום, מתפתחות ללא הפסקה, הדבר קורה גם בתחום המזגנים, שבו מוצעים שלל של דגמים איכותיים, חדשניים וגם משוכללים. כדי להתמודד עם כך ולדעת במה לבחור וכיצד לשלב אותו כהלכה באותם חללים, זקוקים לעזרה של יועץ מיזוג אוויר. יועץ זה מכיר לעומק את התחום ויכול, הן לאור הידע שלו והן לאור הניסיון, להתאים לכם ובצורה המיטבית ביותר את מערכת מיזוג האוויר לחללים שלכם.

התאמה נכונה ומוצלחת תאפשר לכם ליהנות מחיסכון משמעותי בחשמל ובעיקר – ליהנות מחדר ממוזג ונעים או מחומם כהלכה, בחודשים הקרים בשנה. יחד עם זאת, לעיתים משתלם הרבה יותר להתקין מערכת אחת של מיזוג אוויר, בתצורת מזגן מרכזי למשל, במקום מזגנים בכל אחד מהחדרים. יועץ מיזוג אוויר יידע להמליץ מתי נכון כך ומתי נכון לעשות אחרת ויאפשר לכם, כלקוחותיו, לקבל את ההחלטה הנכונה, זו העונה לכם על כל הצרכים.

יועץ מיזוג אוויר מספק מענה הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים. כאשר מדובר בפרטים פרטיים, עם מספר מצומצם של חדרים (בהשוואה לעסקים, למבנים מסחריים, מבני תעשייה, מפעלים ועוד) נדרשת חשיבה קצת אחרת, אך גם כאן חשוב מאד להתאים את המערכת אל השוהים במקום ואל המשתמשים בה. לכולנו חשוב ליהנות מחלל פרטי שכייף ונעים לנו בו.

כשבחוץ קר מאד, אנחנו מצפים להגיע לבית חמים, וכאשר חם מאד, מפנטזים על חדרים ממוזגים וקרירים. שילובה של מערכת מיזוג אוויר מתאימה בבית הפרטי, ובתנאי שהדבר נעשה כראוי, יכול לעשות את כל ההבדל בין בית שנעים לנו לשהות בו, לעומת כזה שפחות. איש מקצוע יידע לספק את המענה הנדרש הן ללקוחותיו העסקיים ולמבנים גדולים מאד והן ללקוחותיו הפרטיים, אז מדובר בחללים קטנים יחסית.

מדוע זקוקים לייעוץ בתחום זה?

התנאים אצלנו בארץ מכתיבים התנהלות מסוימת בתחומים שונים. מזג האוויר הים תיכוני בישראל ידוע כחמים ולח יחסית ברוב חודשי השנה וכממוזג ולעיתים קר למשך תקופה קצרה. בנוסף, ישנם הבדלים גם בין האזורים השונים. באזור הצפון הטמפרטורות הממוצעות נמוכות יותר מאלו של המרכז והדרום וגם אחוזי הלחות, באופן יחסי, נמוכים יותר. בדרום הרחוק חם מאד ויבש ובמרכז הלחות גבוהה.

לכל אזור תנאי אקלים ששונים זה מזה וגם את זה יש לקחת בחשבון כשמתכננים מערכת מיזוג אוויר לאותו בית או מבנה. רבים מחליפים את מערכות המיזוג שלהם כאשר נתקלים בתקלות חוזרות ונשנות ומחפשים דרך לשדרג את הקיים. אחרים, בעת בניית הבית או במסגרת הקמתו של פרויקט בנייה גדול, תוהים איזו מערכת של מיזוג אוויר תתאים ותהווה פתרון מושלם למקום עצמו.

התקנה של מערכת כזו מתבססת על שירותי הייעוץ, המהווים הכוונה ואפשרות להטמיע בצורה הטובה ביותר את המערכת, לצד מערכות אחרות הנדרשות לא פחות. מעבר לכך, המגוון הכל כך רחב, כפי שקורה בכל תחום כמעט, עשוי לבלבל. ישנן לא מעט חנויות וגם אתרים המציעים למכירה מערכות מיזוג אוויר בסדרי גודל שונים ולמעשה הרכישה יכולה להיות פשוטה, מהירה וגם קלה.

אך, כדי להפיק מכך תועלת, חשוב לבחון לעומק את המערכות המוצעות, לבדוק את תנאי השטח וכאשר מדובר בפרויקט רחב היקף ולא בבית פרטי, למשל, צריך לוודא שאכן מתאימים את המערכת אל המקום ואל הצרכים. יועץ מיזוג אוויר הוא מהנדס מומחה, הבקיא לעומק בתחום זה ויודע כיצד להתמודד עם אתגרי התאמת המערכת אל החללים השונים, תוך התייחסות לכל הפרמטרים הנדרשים.

תכנון נכון של המערכת לפני התקנתה ורכישתה, יאפשר לשוהים באותם חללים ליהנות מהטמפרטורה הרצויה וגם לחסוך בהוצאות החשמל באופן משמעותי, שכן לא יתאפשר בזבוז גבוה של אנרגיה אלא ניצול יעיל ונכון שלה.

התקנת מערכת מיזוג אוויר ללא התחשבות בידע החשוב הזה יכולה להוביל לכדי מאמץ יתר החל על מערכת המיזוג וחלל שאיננו מקבל את הקירור או את החימום שלו הוא זקוק. מעבר לכך, גם בזבוז משמעותי ורב מאד של אנרגיה, ולכן גם הוצאה כספית גבוהה בשל השימוש במיזוג האוויר.

אילו פרמטרים משפיעים על עבודתו של היועץ?

כאשר בוחן יועץ מערכת מיזוג האוויר את האפשרויות המוצגות בפניו, כמו גם את תנאי השטח, הוא לוקח בחשבון כמה פרמטרים המשפיעים על החלטותיו, על תכנון המערכת למקום וגם על אופייה. ראשית, מזג האוויר האופייני לישראל הוא אולי אחד הפרמטרים החשובים ביותר, שכן הוא מצריך התייחסות מיוחדת ויכול להשפיע על אופן הטמעתה של המערכת ושילובה במקום.

הטמפרטורות הגבוהות ביותר בישראל הן בחודשים יולי ואוגוסט ובכל שנה נדמה שחם יותר ויותר. מאווררים, במקרה זה, פחות רלוונטיים ולא חזקים מספיק ויעילים וכאשר מדובר גם במעבדות או בחדרים מיוחדים היכן שנדרשות טמפרטורות נמוכות במיוחד גם כך, הרי שזה בלתי נמנע לחפש אחר פתרונות איכותיים, שמציעים את עוצמת המיזוג הנדרשת.

התקנת מזגן היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אתגרי מזג האוויר ועם השינויים החלים בו לאורך השנים. מזגן, ובתנאי שהוא איכותי מספיק ומותאם אל סביבתו, יכול לספק את התנאים האידיאליים הן לחללים קטנים והן לחללים גדולים יותר ולעשות זאת ככל שיידרש לאורך כל השנה – בתקופות החמות יותר וגם בתקופות הקרות. כאשר בונים מבנה חדש יש לקחת בחשבון מערכות מסוגים שונים, הנדרשות למקום.

מערכת האינסטלציה היא אחת מהן, וכך גם מערכת המיזוג. מגוון פתרונות המיזוג המוצעים כיום הוא בלתי רגיל ובכל שנה מצטרפים לרשימה דגמים מתוחכמים ומיוחדים של מערכות מיזוג. אפשר לקרר ולחמם חללים גדולים מסחריים, וגם חללים פרטיים קטנים. לכל חלל סוג אחרת של מערכת מיזוג וכדאי מאד להתאים אותה נכון כדי ליהנות מיתרונותיה הרבים. פרמטר נוסף וחשוב שגם נלקח בחשבון הוא אופי המערכת וגם דגמי המזגנים.

רבים מתלבטים אילו מזגנים לשלב במבנה, בין אם זה בבית, במשרד, בחנות או בכל מקום אחר. ישנם מזגנים עיליים, ישנם מזגנים מרכזיים ויש גם מפוצלים. לכל סביבת עבודה וסביבת מגורים יתאים דגם אחר וכאן נכנסים הצרכים. במקומות עבודה, כגון מפעלים או היכן שיש פעילות רבה, עשויות הטמפרטורות להיות גבוהות יחסית.

שימוש נכון במערכת המיזוג יספק לעובדים את תנאי העבודה הנדרשים להם ויאפשר להם לחוש בנוחות רבה, גם כאשר הטמפרטורות בחוץ גבוהות או נמוכות. שינויי מזג האוויר בישראל, כמו גם החום הקיצוני שתוקף אותנו לאחרונה ולעיתים קרובות יותר ויותר, מצריכים מאתנו הסתגלות מהירה וטובה, אותה אפשר להשיג באמצעות מערכת מיזוג מתאימה.

גם כאשר מוצאים את מערכת המיזוג יש לוודא שהיא אכן תואמת לצרכים ואפשר להטמיע אותה במבנה כהלכה. יועץ מיזוג אוויר נכנס בשלבים אלה לתמונה ומציע את הפתרונות הנכונים למקום, תוך התייחסות לכל הפרמטרים הרלוונטיים.

כיצד מוצאים יועץ מיזוג אוויר מתאים?

שירותי ייעוץ נדרשים ללקוחות מכל מיני תחומים וגם יכולים לספק את המענה המתאים ללקוחות פרטיים, כאשר הם בונים בית או משפצים בית קיים ורוצים להטמיע בו מערכת מיזוג אוויר חדשה. יחד עם זאת, ייעוץ בלבד לא תמיד יספיק וחשובה יד מכוונת, מקצועית ומנוסה כדי לעשות סדר בבלאגן ולסייע בהטמעתה של המערכת עצמה. יועץ מיזוג אוויר הוא בעל מקצוע המכיר את התחום על בוריו וכך גם את כל החידושים הרלוונטיים לו.

הוא יכול לעזור במצבים שונים בהם נדרש לתכנן את המערכת במבנה חדש, בהם יש צורך בחיסכון של אנרגיה ושל חשמל, כאשר מעוניינים בפתרונות לצרכים מסוימים, שאינם מקובלים ובאופן כללי – כאשר מחפשים כתובת אמינה ומקצועית מאד שתוכל לעזור בתכנון המערכת כדי שזו תתאים במדויק למבנה ותשרת את כל השוהים והמשתמשים בו.

באיזה שלב כדאי להיעזר בשירותיו?

יש לא מעט מצבים המצריכים סיוע של יועץ מיזוג אוויר. כאשר מדובר בלקוחות פרטיים הדבר קורה במקרים בהם הותקנה בעבר מערכת מיזוג אוויר בבית, אך זו איננה מתאימה יותר לצרכים, איננה יעילה וגם ישנה מאד. עתה, כעולה הצורך להתקין חדשה, זקוקים לסיוע של מומחה, והפעם בבחירה ובהטמעה של מערכת טובה ואיכותית יותר, מזו שהיתה בעבר. בעזרת היועץ ניתן לתכנן זאת בקפידה ולשלב מערכת משודרגת ומשופרת.

הדבר חשוב והכרחי עוד יותר במקרים בהם יש צורך במערכת מורכבת מאד, לא פשוטה ולא בסיסית, אז יש לפנות ליועץ כזה כבר בשלבי התכנון הראשונים של הפרויקט או כאשר מתכננים את תכנית השיפוץ של המבנה. המשמעות לכך, היא עבודה משותפת בין היועץ לבין האדריכל, הכוללת הכנת שרטוטים, הכוללים את מערכות האינסטלציה, את תשתית החשמל וכמובן גם מערכת מיזוג האוויר שבאותו חלל.

חשוב לזכור – תכנון המערכת איננה רק פעולה טכנית, הכוללת את התקנתם בפועל של המזגנים. שירותי התכנון, כמו גם הייעוץ, ניתנים ללקוח בצורה מקצועית מאד ותוך התייחסות לפרמטרים שונים, הלוקחים חלק בכל פרויקט ופרויקט. התייחסות למאפייניו של המבנה וצרכי הלקוח הם שתי נקודות שכדאי להתייחס אליהן והן אלו המכתיבות, בסופו של דבר, את המענה הנדרש והפתרון שיינתן ללקוח.

האם מדובר במבנה חדיש, האם רמת הבידוד שלו טובה או שמא מדובר במבנה ישן שאיננו מבודד כלל? בהתאם לכך יחליט היועץ שאליו פונים איזה דגמי מזגן יתאימו וכיצד יהיה נכון לשלב את מערכת מיזוג האוויר במקום. גם אילוצים מסוימים, לרבות אילוצי תקציב הן נקודה שתילקח בחשבון ובהחלט תהיה קו מנחה שיעזור בקבלת ההחלטה.

יועץ מיזוג אוויר איננו פועל מטעם חברת מזגנים מסוימת ואין לו מטרה שיווקית לקדם מערכת מסוג מסוים, על פני מערכת אחרת. צרכיו של הלקוח הם בראש מעיניו ולאחר בחינת המקום ותנאיו יידע מה להציע ועל מה להמליץ. מערכת מיזוג בהתאמה מלאה היא פתרון לטווח הארוך ולכן שיקולים כלכליים לא צריכים להיות המכריעים. כמובן שעניין התקציב יילקח בחשבון, אך יש לזכור שעל איכות משלמים.

כאשר תיבחנה מספר אפשרויות של מערכות מיזוג, יילקחו בחשבון אופי החלל שאותו יש למזג וגם הצורך בפתרון מיזוג לשנים ארוכות. חשוב, במקרה הזה, שאותו מערכת לא תצריך תחזוקה רבה או מורכבת מדי, שעצם שילובה במקום לא יפגע במבנה ובעיצוב שלו וכמובן – שלא ידרשו הוצאות מיותרת אלא יתאפשר צמצום והוזלה בהן.

מהם ההבדלים בין לקוחות פרטיים ללקוחות עסקיים בכל הקשור לשירותי ייעוץ מיזוג אוויר?

יועץ מיזוג אוויר מציע את שירותיו, כאמור, הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי. כפי שקורה בכל תחום, גם כאן ישנם הבדלים משמעותיים בין צרכיהם של שני מגזרים אלה, המצריכים מהיועץ התנהלות שונה והתייחסות לפרמטרים מסוג ואופי אחר. כאשר מדובר בלקוחות פרטיים מדובר גם בחללים קטנים יותר וגם פחות מורכבים, יחסית. במקרים אלה יהיו רלוונטיים מזגנים עיליים או ריצפתיים, מרכזיים או מיני מרכזיים ובאופן כללי פתרונות שקל ופשוט להשיג.

יחד עם זאת, במבנים קצת יותר מורכבים, בהם יש צורך בשילוב של מזגן מרכזי מאסיבי יותר בשל בית גדול או מספר רב של חדרים, יוכל להיכנס לתמונה יועץ מיזוג אוויר כדי לסייע בבחירה ובהטמעה של מערכת טובה ומתאימה. בחירה מוצלחת של מערכת כזו ללקוח בפרטי תאפשר ניצול אופטימאלי של האנרגיה ותחזוקה מינימאלית של המערכת. עבור הלקוח העסקי נדרשת התייחסות שונה לגמרי.

כאן, יש צורך רב יותר בשירותי הייעוץ, שכן תכנית המיזוג חשובה לא פחות מתכנית החשמל ואף תכנית האינסטלציה. במקרים אלה יעבוד היועץ יחד עם האדריכל, האחראי על תכנון המבנה, או עם מהנדס הבניין לצורך הכנת התכנית. על פי אותה תכנית, יגבש היועץ את תכנית העבודה עצמה, הכוללת גם בחירת המערכת המתאימה, תכנון מיקומן של תעלות המיזוג, תכנון מיקומם של המדחסים, כתב חומרים וכמויות ועוד.

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים יועץ מיזוג אוויר?

בין אם מדובר בלקוח פרטי ובין אם עסקי, ישנה משמעות רבה למידת התאמתו של היועץ לטיב ואופי העבודה. כאשר מחפשים יועץ מיזוג אוויר, ובייחוד במקרים של לקוח עסקי ומבנה מורכב וגם גדול מאד, חשוב תחילה לוודא שברשותו ההכשרה וההשכלה הנדרשת, וגם הניסיון. במקרים כאלה נדרש יועץ שהוא גם מהנדס בפועל, המסוגל להתמודד עם אתגרים רבים העומדים בפניו תוך כדי העבודה.

בחברה סלע נהרי מעמידים לרשותכם מהנדסים מנוסים ומקצועיים מאד, המתמחים במערכות מיזוג אוויר, ומציעים שירותי ייעוץ בהתאמה מלאה. כאן גם לניסיון יש חשיבות ורק יועץ מנוסה שלקח חלק בעבר בפרויקטים מסוגים שונים, יוכל להביא אתו את הידע ולהתגבר על בעיות שונות, העשויות לצוץ תוך כדי העבודה. המלצות וגם הפניות ליועץ כזה או לחברה שמציעה את שירותי הייעוץ חשובות לא פחות.

כך אפשר לוודא שאותה עבודה התנהלה כהלכה ושהתוצאות משביעות רצון. נקודה נוספת – היא שיטת העבודה של היועץ. כאשר מעוניינים לשלב מערכת מיזוג אוויר במבנה, פשוט או מורכב כאחד, יש להתייחס לפרמטרים רבים, המבטיחים התאמה נכונה ומוצלחת. גודל השטח, מידת הבידוד שלו, מספר החלונות וגם הכיוון שאליו הם פונים ומערכות אחרות באותם החללים.

מעבר לכך, צריך היועץ גם לקחת בחשבון את מערכת הצינורות הקיימת או זו שיש לשלב וכן עניין של יעילות אנרגטית שחשובה לא פחות. עניין איכות הסביבה הוא נקודה שעולה בעיקר בשנים האחרונות ונלקחת בחשבון במסגרת פרויקטי בנייה רבים. הרצון, מצד אחד ליצור תנאים אופטימאליים באותו מבנה, אך מצד שני לעשות זאת תוך שמירה על הסביבה, הולידו מבחר של פתרונות, המתבססים על טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות מאד.

יועץ המכיר אותן ויודע כיצד לנצל את היתרונות שלהן ולהטמיע אותן במקום, הוא איש המקצוע הנכון. יועץ מקצועי יידע לאסוף את כל הנתונים הנדרשים לו ולהשתמש בהם כדי לייעץ ולהציע מערכת רלוונטית שנכונה ללקוח.

אצלנו, בסלע נהרי, מהנדסים ויועצים בע"מ, מציעים לכם פתרונות הנדסיים לפרויקטים שלכם ומענה בהתאמה מלאה. הצוות שלנו יתכנן עבורכם מערכת מיזוג אוויר המאפשרות חיסכון באנרגיה תוך התאמה מרבית לדרישות הלקוח, לסוג ואופי המבנה וגם בהתחשב בכל התקנים הנדרשים.